torsdag 4 augusti 2011

Semestrar för fullt,

nu tillsammans med min make. Oftast tar vi dagarna som de kommer, är gärna lite impulsiva och planerar ytterst lite...

I förrgår tog vi kameran och bröd och bestämde träff med dotterns familj i utkanten av Tivoliparken. Medan föräldrarna uträttade några ärenden fick vi mormor/morfarstid med lilla barnbarnet, nyss fyllda 1 år. Vi traskade runt i parken och ner till dammarna och matade ankor, gäss, höns och påfåglar. Kvalitetstid för oss alla tre:) Några av korten jag tog finns att se på dotterns blogg.

Igår blev det avfärd hemifrån redan klockan sex för färd till Landskrona. Denna gång var det jag och mina två karlar. Fiskebåten Linda kastade loss klockan åtta och vi hade fyra timmar på havet framför oss. Vi hoppades på mycket fångst men när vi strax efter 12-slaget kom tillbaks till kajen var vår fångst bara 4 torskar +1 som inte höll måttet och fick simma ut igen :) Men, men det finns värre saker....

Idag blev det en tur åt Blekingehållet. Första stopp var i hamnen i Hällevik för lunch på Dagmars och efter maten en promenad i hamnen, sedan ett besök i Nogersund och kaffe och glass blev det hos Flickornas i Hörvik. 

Min laxmacka
Njuter längst ut i hamnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar