lördag 17 mars 2012

Idag är ingen vanlig dag...



Ikväll blir det fest för mina barn som fyllt och fyller år. När de var mindre så var jag alltid noga med att de skulle få en varsin dag med eget kalas, det är ju inte deras fel att deras födelsedagar har kommit så tätt som tre dagar emellan! Nu är de vuxna och tycker det är mest praktiskt att slå ihop sina kalas och jag rättar mig såklart efter deras önskningar....

När Rebecca föddes för 28 år sedan var det som idag en lördag. Jag hade gått över tiden och hade lite känningar under hela eftermiddagen. Vid 20-tiden på kvällen bestämde vi oss för att åka in. Det året gick Törnfåglarna på TV och jag ställde videon på inspelning. Vi lämnade vår Rickard hos sin mormor och morfar och blev inskrivna på BB ca. kl. 21.00 och knappt två timmar senare hade vi en liten dotter.

Moderskärlek är kärlek vid första ögonkastet. Från det ögonblick du för första gången håller ditt barn och ser in i dess ögon är du fast. Det finns ingen kärlek som är starkare. I den stunden gör du en tyst överenskommelse att aldrig svika ditt barn. Du kommer om det är nödvändigt att gå genom eld och vatten för ditt barn. Du vill kunna beskydda från alla faror. Tyvärr går inte det i alla lägen men trots allt som sker så finns kärleken till barnet kvar. Den kärleken finns kvar i alla lägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar