lördag 20 oktober 2012

Grattis Rickard!

Idag kommer det att brinna många ljus för dig min älskade unge. Vi tänder ljus hemma, vid din grav och på nätet... Vi är många som saknar dig! Och jag är i Göteborg och tänder ljus för dig på mitt hotellrum. Bara för dig! Just denna helgen är det uppföljningsdag för oss stödpersoner i Föreningen Vi Som Förlorat Barn. Samtidigt som jag är hemifrån familjen så är jag tillsammans med dem som förstår mig...



Grattis

Grattis på födelsedagen!
Grattis på 31-årsdagen!
tänk Om
jag hade fått säga det till dig
idag
tänk Om
jag hade fått krama dig
idag
tänk Om
jag hade fått ge dig presenter
idag

men
istället ska vi gå till din grav
och smycka den
med blommor och ljus

jag kommer att gratulera dig
jag kommer att prata med dig

men

jag får Inte dina kramar
jag får Inte se dina ögon stråla
när du får dina presenter
jag får Inte höra din röst i ett tack

Aldrig mer, aldrig mer

Dikt © Gunilla Karlsson mamma till Rickard 81-05

2 kommentarer:

  1. Underbart vacker dikt som berör på djupet.
    Tänk om....

    Kramar om dig!

    SvaraRadera
  2. Tack Kaela, det är en dikt som jag tar fram till varje Rickards födelsedag och bara ändrar åldern...
    KRAM

    SvaraRadera