torsdag 11 april 2013

Tar till alla knep

för att hålla mig rätt på banan.... 
Efter två månader av sjukdomar så började jag i måndags jobba igen, gjorde ett gästspel på två veckor för en månad sedan men det gick åt helskotta då jag åkte på en virusinfektion efter allt det andra (influensan och lunginflammation) och återigen var tvungen att vara hemma från arbetet. Immunförsvaret var tydligen svagt så jag tålde inte så mycket. 
Nu efter alla antibiotikakurer har jag tagit en kur Kaloba (ett hälsokostmedel som känns som rena mirakelkuren). Både jag och min  man har köpt och tagit en kur då och då när vi känt en förkylning på väg. Men det blir dyrtbart i längden så en veckokur är nu till ända. 
Under mina veckor här hemma har jag bläddrat i alla tidningar jag har fått av mamma och fastnade för ett reportage om en kvinna som åt en större mängd D-vitaminer mot sin vintertrötthet och återkommande depressioner med gott resultat.

I tidningen fanns också ett självtest och det tydde på att jag har brist på D-vitamin. Jag mår alltid sämst under vinterhalvåret, så varför inte prova? Nu har jag varit och köpt D-vitaminer och börjar med dubbel dos vad som står på burken. Mår jag bättre på det så är det ju bara bra....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar