lördag 1 juni 2013

Efter en jobbig och nästan sömnlös natt...

kan jag återigen känna mig på banan igen. Jag somnade till slut någon gång efter halv fyra i natt efter att ha legat och snurrat i över tre timmar. Väcktes av min snälla make vid niotiden då han serverade frukost ute i trädgården under den skinande solen.

Det blev en tur till EKO där vi inhandlade en mossrivare till kanonpris och nu ska vi fortsätta jakten på mossan i vår gräsmatta. Hittills har vi haft järnsulfat och därefter Stroller mossa och än är vi inte nöjda men kanske efter några varv med den nya mossrivaren?

Utanför EKO köpte vi årets första strut med kulglass och mjukglass på toppen, MUMS!! På vägen hem började det regna så smått och när vi var hemma så öppnade himlen sig helt för en stund. Katterna ville inte vara ute och lade sig bredvid varandra i soffan. Då detta att se våra två katter så nära varandra så åkte kameran fram och förevigade stunden.



Nu är det snart tid för mig att gå till jobbet för helgens första arbetspass och ikväll ska jag lägga mig tidigt, ta en insomningstablett och försöka ta igen alla missade sovtimmar från i natt.


2 kommentarer:

  1. Mossa i gräsmattan - ja du det är inte kul.
    Lycka till!

    Och hoppas du fått sova ut nu!!!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej Kaela!

    Tack min lilla tablett gjorde susen och jag vaknade utvilad inför söndagens arbete. Idag har jag haft veckans första fridag och jag har varit både effektiv och även fyllt den med guldkorn.

    Idag har jag kört några några varv med mossrivaren och det var riktigt kul att se hur effektivt den får med sig mycket av mossan. Det är ju lite jobb eftersom behållaren fylls på snabbt och det är ständiga tömningar i tunnan. Mer trädgårdsarbete väntar i morgon om vädret är med mig :)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera