måndag 22 februari 2010

Jag är kvinnlig bloggare



Jag är kvinna. Jag är bloggare. Och jag är stolt över båda sakerna! Därför har jag idag anmält min blogg till Presentera Din Blogg och Qoola Qvinnor.

Att blogga om olika livsöden blir allt vanligare. Jag känner själv hur jag har förändrats. Jag började blogga ett par månader efter min äldste sons död. Det är nu 4 1/2 år sedan bloggen kom igång. Nu kan jag ibland sitta och läsa tillbaks i mina olika inlägg och där märka förändringarna som sker under hela sorgens resa.

Jag började för att skriva dagboksanteckningar typ, efterhand så började det droppa in kommentarer och jag började undersöka mer av bloggvärlden. En helt ny värld öppnade sig, så mycket läsvärt det fanns att hitta där ute....

Jag har med hjälp av bloggen skapat nya kontakter med människor som jag med all säkerhet aldrig hade träffat på annars. Som gamla tidens brevvänner man hade. Jag har träffat många av dessa människor i verkliga livet. Jag har fortfarande kontakt med en del av dem på olika sätt. En del av dessa vill jag aldrig förlora. Det vi betyder för varandra kan inte beskrivas, men jag tror det är en del av er som bloggar som kan hålla med om att bloggvärlden är fantastisk! Jag hoppas att ni som inte bloggat så länge, även ni får uppleva glädjen i att blogga och allt den kan ge.

4 kommentarer:

  1. Berit StuhrenbergWijk22 februari 2010 kl. 22:45

    Tack för senast och önskar dig en skön natt med mycket lugn
    Kramar Berit

    SvaraRadera
  2. kunde inte sagt det bättre själv! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej min vän, jag har något till dig på min blogg
    kram till dig från mig

    SvaraRadera
  4. Hej Gunilla!

    Började blogga som en ersättning för min tidigare skrivna dagbok.
    Fått så många fina vänner och respons.

    Att få läsa andras bloggar är som att läsa andras virtuella dagböcker. Många fängslar,andra roar och alla skriver om just det som de tycker känns viktigt och de vill berätta. Ett privilegium.

    Kram / Suss

    SvaraRadera