tisdag 13 april 2010

En innehållsrik och kanonbra dag

Idag känner jag mig duktig :) Verandan är nyskrubbad med såpa/citron. När bilen kom hem körde jag iväg och köpte lite blommor att pynta med. Det blev fler penséer, både i ampel och i krukor. Många kaffestunder väntar nu där i min lilla hörna

Och vi har grillat ute ikväll :) Äntligen, fick jag min vilja igenom :) Vi grillade korv till kvällsmat. Mumsigt!!! 

Har haft en kanondag. Såna behövs, då och då... Nu ska jag bara slappa. Halv åtta hos mig väntar.

Dottern var förresten inom innan hennes jobb började. Hon lämnade en "manick". Så nu kan jag ladda över kort från min kamera igen.

Här kommer några bilder från senaste tiden:

 Från mitt 50-årsfirande. Ängeln, fick jag i present av mina arbetskollegor. Den är så vacker!


Apropå änglar så kika gärna på min boktävling...

4 kommentarer:

  1. Hej vännen!!!
    Å, va flitig du är!! jag måste verkligen oxå sätta fart med min vår städning... innan jag vet ordet av är våren över & sommaren i full gång =)
    Men jobbet tar så mycket av min energi just nu... jäsp.. är så trött!!
    Va härligt att ni haft en så fin dag! Jag glädjs med dig & hoppas din morron dag blir lika fin!!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  2. Ps. Underbar Ängel =)) Älskar änglar!!

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla
    Å vad det låter mysig, med dina blommor, och grillat. Nu börjar den tiden, att äta ute, då spelar det ingen större roll vad det är, för all (nästan) mat smakar bättre ute.

    Ha det gott i vårsolen
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  4. Flitig? Är kanske inte rätta ordet! Det är inte så ofta det händer numera. Men när så är, då känner jag min duktig.
    I Många år efter vår stora sorg kändes en sån sak som städning och trädgård så oväsentligt :(
    Som innan blir jag aldrig mer...

    Nästan allt grillat smakar bäst ute. Vi har en skön tid att gå till mötes.

    SvaraRadera