söndag 30 maj 2010

Grattis Mamma!


Morgonen började jag med att tänka på dig. Jag gick upp, plockade fram min mobiltelefon och läste.... Jag har sparat morsdaghälsningen jag fick av dig på sms för sex år sedan. Dig kan jag inte krama om idag och det saknar jag.
Hallå där borta på andra sidan!




Vad gör du där borta?
Ser du oss?
Är du med oss?


Ibland känns du så nära
Då pratar jag med dig
Hör du det?


Ser du när när vi gör fint på din grav?
När vi tänder din lykta?
Tycker du också det är fint?


Ser du när jag tittar på ditt ansikte på fotografier?
Hur jag får ögonkontakt med dig?
Det känns som du tittar rakt på mig.
Ibland gör det mig ledsen och ibland gör det mig glad.


Hör du när vi lyssnar på din musik?
När jag spelar dina låtar på datorn?
När Pappa spelar dina skivor på Cd och i bilen?
Ibland klarar jag inte av att lyssna på din musik.
Inte när det gör ont


Ser du när vi gråter efter dig?
När vi längtar?
När vi saknar?


Hör du när vi pratar om dig?
Varje dag finns du med i våra samtal.
För oss finns du alltid här!
Även om vi inte ser dig.


Aldrig ska vi sluta älska dig!


/ Skrivit av din Mamma Gunilla
23 juli 2006 (15 månader efter din död)



© Gunilla Karlsson

Dikten finns med i min bok "Sorgen är kärlekens baksida Aldrig skall jag sluta älska dig"


I eftermiddag hinner jag träffa mina barn en stund innan det är dags att gå till arbetet för helgens sista arbetspass. Tillsammans med barnen ska jag gå till min egen mamma med en morsdagsblomma och vi hinner alla ta en fika tillsammans. Jag älskar mina barn och hela min familj! Ni är det viktigaste i mitt liv!




3 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Vilken underbar dikt!!
    Varm kram till dig söta du! Förstår att din saknad måste vara extra stark
    dagar som denna!!

    Din son kramar dig från den plats han nu finns!!!!

    Varm kram till dig från din vän Tina

    SvaraRadera
  2. GRATTIS på mors dag!
    Hoppas det blev fint med barn och mormor. Dikten kändes ny men du hade ju skrivit den för flera år sen. Tidlös alltså - det är riktigt bra skrivet!! KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Tack för fina dikter och du har mycket värme och kärlek i dina inlägg
    Ha det gott
    önskar Susanne

    SvaraRadera