onsdag 23 juni 2010

Min kärleksgåva till min man igår :)


För snart två år sedan skrev jag en dikt om hur mycket min man betyder för mig.... och jag vet att jag betyder lika mycket för honom. Löftet om att älska varandra i nöd och i lust har vi verkligen uppfyllt och uppfyller hela tiden.

Min man, min klippa

 

Du finns där med din närhet
en hand som smeker
en kram som värmer
en famn som bjuder in mig.

Du låter mig gråta
ibland gråter vi tillsammans.
Du kan läsa av mig
och vet vad jag behöver.

Vi har 30 år tillsammans
med i vårt bagage.
Under de sista tre åren har jag lärt mig
att älska dig högre än någonsin innan.

Jag älskar dig vissa stunder så att det gör ont.
Då gråter jag igen av min kärlek.
Tårar av kärlek till dig min man!
Du och jag kämpar på tillsammans.

Dikt © Gunilla Karlsson

Texten finns publicerad i boken "Jag kan skymta ljuset"

2 kommentarer:

  1. Hej Gunilla!

    Först vill jag önska dig en riktigt fin midsommar och en underbar semester!

    Jag har inte varit inne i din blogg på ett tag eftersom jag jobbat lite mer intensivt den senaste tiden. Så jag var så nyfiken när jag gick in här för att se om det hade hänt något på bebis-fronten. Men vad jag förstår så är det riktigt spännande hemma hos dig nu. Det kan tydligen komma ut en liten sprillans ny människorvarelse när som helst! Så härligt! Jag önskar att du inte behöver vänta alltför länge på att hålla det där lilla knytet i din famn, Gunilla! Jag önskar dig all lycka i världen och också till din familj, det är ni sannerligen värda. Jag beundrar er styrka och kraft.

    Jag läser också alldeles underbara dikter här i din blogg. De får mig tårögd så här denna vackra sommarmorgon. De berör mig starkt, känner jag.

    Nu har jag börjat min semester och det känns så skönt! Nu ska jag göra precis det jag har lust med nästan hela tiden. Det ska bli så skönt! Hur det sedan blir med jobbet, det vet jag inte just nu. Det får jag se. Någonting kommer jag ändå att göra med den kraft jag har, det vet jag. Något som känns meningsfullt för mig.

    Allt gott till dig och många jordgubbar och att du snart är bra från din envisa förkylning, önskar jag dig! Och så världens sötaste bebis då också! :) Kanske rentav en midsommarbebis. :)

    Midsommarkram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej vännen.
    Underbar dikt!! Underbar kärlek!!
    Önskar er en underbar kärleksfull midsommar helg.
    Varm kram Tina

    SvaraRadera