torsdag 24 juni 2010

Imorgon är det dags igen...


Snart midsommar

Alla pratar om midsommar
Om hur roligt och trevligt dom ska ha
Jag struntar väl i midsommar
Vill strunta i midsommar

Tycker alla helger blir så jobbiga
För då tänker jag på allt du missar

Tänk om allt bara hade varit en dröm
Då hade du talat om hur roligt du skulle ha
Jag hade inte struntat i midsommar
Jag hade förberett för en trevlig midsommar

Men det är ju ingen dröm
Det är min mardröm
Och den är sann
Och då tycker jag att helger är jobbiga
När jag tänker på allt du missar

Din Mamma 

Dikt © Gunilla Karlsson 060619


Jag kan fortfarande känna att en del av texten stämmer även inför detta års midsommar. Vi biter ihop och gör så gott vi kan. Midsommarmaten är inhandlad och vi ska fira tillsammans med nära och kära och ha så roligt vi kan. Men vi saknar alltid en person....

1 kommentar:

  1. Tittar bara in för att önska en trevlig Midsommar med vackert väder och trevlig stämning!

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera