torsdag 24 juni 2010

Min midsommarängel

Ännu en av mina "midsommar"-dikter...

Jag behöver en midsommarängel idag!
 
 
Jag behöver en midsommarängel

En midsommarängel
En skyddsängel
Jag hade behövt idag
Här och nu

Idag på midsommarafton
Förväntas alla vara glada
Men jag då?
Jag klarar inte av att vara glad idag
Trots att det är midsommarsfton

Helst hade jag velat ligga under mitt täcke
Slippa tänka
Och sova bort min dag idag
Trots att det är midsommarafton

Så snälla lilla midsommarängel
Ge mig skydd
Ge mig styrka
Här och nu

Idag på midsommarafton
Skydda mig med dina vingar
Du, midsommarängel!
Du skyddsängel!

Dikt © Gunilla Karlsson 2006-06-23

Denna dikt skrev jag på midsommarafton 2006, en midsommar som kändes som en plåga. 
Den första midsommaren 2005 var vi i total chock och jag kan inte minnas vad vi gjorde. Dagen före midsommarafton det året kom Rickards gravsten och det blev ett fullständigt kaos att se hans namn inristat i en sten på en kyrkogård! 
Något år därefter var vi bortbjudna men skönast är det att vara hemma en sådan helg. Tillsammans med familj och nära vänner känns det tryggast.

Dikten om min midsommarängel finns med i min bok
"Sorgen är kärlekens baksida  Aldrig skall jag sluta älska dig"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar