söndag 20 juni 2010

Trött och nöjd

efter att ha varit med om en kärlekens dag... Jag har fällt mången tår av att se den sanna kärleken idag. Ingen behöver tvivla. Det är TRUE LOVE!
Jag är nog i grund och botten en sann royalist, i alla fall idag. Tack SVT som har hållit i bröllopssändningarna och lät oss bli inbjudna till denna högtidsstund. Tydligen var jag heller inte ensam och ens udda över att ha följt tv-sändningarna idag. 500 000 personer beräknades vara i Stockholm för att följa festligheterna. Hur många var vi då inte framför alla TV-apparater?

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.
Dikt Nils Ferlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar