söndag 20 juni 2010

Vad gör jag uppe?

Ja, vad gör man när man vaknar tidigt? Jag vaknade strax innan sju, alldeles för tidigt när man inte kom i säng förrän efter ett! Som vanligt alla mornar de sista månaderna, så vaknar jag för att jag är igentäppt i näsan och har då legat och sovit med öppen mun och det är torrt som fnöske i halsen. Det blir till att tvunget gå upp och spraya näsan full med spray och dricka en massa för att återställa munnen och halsen. Jag har aldrig varit med om maken till denna förkylnings alla åkommor som jag nu har dragits med i snart fem månader!! Det räcker nu!!

Imorgon börjar min sista arbetsvecka innan semestern. Det innebär två arbetspass och ett medarbetarsamtal med chefen en eftermiddag och därefter är jag ledig i lite mer än tre veckor. Vi kommer troligen att ta dagarna som de kommer med små turer över dagen. Det är svårt att planerna när man går i väntans tider :) Jag vill ju inte gärna vara bortrest när det lilla barnbarnet ser dagens ljus. Igår gick dottern in i vecka 35 och vi är medvetna att det kan ske vilken dag som helst. Jag har sedan ett par veckor tillbaks sagt att jag tror han/hon är här till midsommar. Vi får väl se?

Oj, förresten jag glömde säga God Morgon!

Jag börjar vakna till liv lite smått nu efter kaffe och vitamindryck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar