onsdag 7 juli 2010

Dagarna går fort nu...


I förra veckan började vi provmåla lite olika färger eftersom vårt hus behöver en ommålning i år och vi är inne på att helt skifta färger från vit fasad, blåa knutar, foder och vindskivor och svarta fönsterbågar. Nu har vi till slut lyckats ena oss för rätt nyanser och har börjat på vårt stora sommarprojekt på fullt allvar. Idag har det målats i stort sätt hela dagen. Och tiden rinner ju faktiskt iväg när man arbetar och är igång...

Dottern smygfotade mig när jag precisionsmålande ett av uterummets stallfönster.

Ikväll efter en grillkväll tillsammans med barn och svärson så hamnade jag i soffan framför fotbollsmatchen och ett glas vin i handen. Inte helt fel, eller hur? Det är ju trots allt semester!!!

4 kommentarer:

  1. Tack min vän för din omtanke, ja vi måste ju trots allt se framåt, och vi ser verkligen framemot vigseln, Maria som för övrigt fyller 40 år i dag.....Kram till dig från mig

    SvaraRadera
  2. Hej Gunilla
    Vad blir det för färg? Vårt hus är helt vitt, och vi har många gånger funderat på att byta färg....men det har aldrig blivit av.
    På semestern SKA man slappa lite också ;-)))

    Ha en bra dag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Hjördis, gratta Maria från mig!

    Susanne, vi ska ha beige nästan lite sandfärgad fasad, röda knutar, vindskivor och foder och vita fönster. Det blir spännande att se slutresultatet. Vi har också alltid haft huset vitt så det blir annorlunda. Men förändringar är kul.
    Jag slappar också under semestern och tro det eller ej men när jag målar kopplar jag av totalt... Det känns avstressande att stå där med en pensel.

    Önskar dig en bra sommar !
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vad flitig du är Gunilla:)

    Ha en bra dag!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera