fredag 2 juli 2010

MusikOFotoAutomaten / Favoritfyran i musik

PiaLotta vill denna vecka få oss att visa upp fyra favoritartister. I love it!!
Jag har valt ut mina absolut bästa favoritartister. De har alla varit med mig under många år i livet och jag har minnen att leva vidare på tack vare just dessa.


Jag har valt ut fyra låtar som alla handlar om LOVE som ju är livets stora gåva. Utan kärlek hade vi förintats. Det går inte att vara utan.

Alla you need is love sjöng The Beatles!

Tänk så klokt....


Lite kul att här höra Abba köra till Ted....  R.I.P Ted Gärdestad.


Innan Abba slog igenom på riktigt...


R.I.P. Michael Jackson


Vem kan någonsin glömma denna fina sång och filmen Lejonkungen...

5 kommentarer:

  1. Underbart med kärlek.. underbart är det att lyssna och se dina val.. vi förknippar oftast något till just den artisten.. den låten:)
    Ha de gott i sommarvärmen:) Kul du gillade mitt tema denna vecka:)

    SvaraRadera
  2. Så fina låtar du valt. Man blir alldeles varm om hjärtat när man lyssnar.
    Ha en fin helg i sommarvärmen.
    Lena

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara låtar du bjuder på! Kärlek är ju ett viktigt inslag i livet.
    Vi är inne lite på samma tankegångar där.:)
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  4. Härlig fyrklöver med kärlek du bjuder på :)
    Vad vore livet utan den ?

    SvaraRadera
  5. Tack! Kul att ni gillar min favoritfyra!

    SvaraRadera