lördag 28 augusti 2010

MusikOFotoAutomaten / 2 Mest minnesrika Ballader (Kvinnliga)..

Pialotta vill att vi denna vecka ger Just "dina" 2 Ballader med kvinnliga  artister och gärna  minnen och anteckningar till just varför...

Jag väljer två filmlåtar till två minnesvärda filmer Titanic och The Rose. Jag älskade både låtarna och filmerna...

Celine Dion sjöng My heart will go on


Bette Midler sjöng The Rose och spelade även huvudrollen som narkotikaberoende rockstjärna under 1960-talet, löst baserad på Janis Joplins liv, i filmen med samma namn som sången.

6 kommentarer:

  1. Fina låtval. Låten från Titanic är ljuvlig. The Rose var det faktiskt på vippen att även jag valde för den är riktigt grym...men mitt val föll sedan på en annan låt istället.

    SvaraRadera
  2. Älskar "the Rose" med Bette Midler. Den lyssnade jag mycket på ett tag. Titanic-låten är ju också bra och hon sjunger gudomligt vacker! /Anette

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla! En sån finn blogg du har. Ska lägga den till mina favoriter.
    Själv har jag på ett halvår förlorat först mina mamma. Två mån. efter min pappa och i maj min älskade 10-åriga dalmatinertjej. Saknade fruktansvärd. Har nyss fått en jävlig sjukdom som heter bältros ( eller helvetseld..) samma dag som jag fick diagnosen för två v. sen bestämde sig min man för att han hade fel. (hade bestämt sagt ALDRIG MER EN HUND!)Så vi har nu köpt en liten dalle igen. En kille så underbar. Jag älskar också änglar!Min mamma hittade på "hyss" med en av dem ett tag efter sin död (!) Vill du besöka MIN blogg så är du så välkommen! boppan.wordpress.com / Lena

    SvaraRadera
  4. Underbara filmer båda två liksom sångerskorna och låtarna.. Jag har oxså sett båda filmerna:)
    mette Middler spelade Joplin så himla bra. Titanic var ju helt fantastisk och Celin gör musiken så bra:)

    Ha de gott o ta hand om dig kram:)

    SvaraRadera
  5. Hej Gunilla!

    Det är två underbara låtar som du har valt, tycker jag. Båda två får mig att rysa, så vackra är de.

    Ha en härlig helg, Gunilla!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Kul att så många gillar mina låtval!

    SvaraRadera