lördag 11 september 2010

11 september

11 september

vissa händelser går aldrig att glömma
vissa datum finns alltid inristade
vissa saker är så ofattbara

idag är en sådan dag

© Gunilla Karlsson

 

 

Jag vill hålla ljuset tänt här idag


Den 11 september 1978  dödförklaras racerstjärnan Ronnie Pettersson. Jag minns hur jag och min man i början på vårt förhållande satt och såg olyckan på TV.

Den 11 september 2001 fick jag ett sms på min mobil från Rickard: Har du sett vad som har hänt i New York? Detta sms har jag fortfarande kvar i min inkorg.





Den 11 september 2003 dödsförklarades Anna Lindh efter att ha blivit mördad under en shoppingrunda mitt i Stockholm. Hela Sverige lamslogs av denna tragedi att en tvåbarns-mamma som var mitt i livet och mitt i karriären plötsligt bara var död, mördad......

4 kommentarer:

  1. Alla dessa händelser är så fruktansvärda!
    Händelserna berör på olika sätt!

    Det som gör mej väldigt sorgsen i mina tankar nu är att Annas pojkar inte längre har sin far heller kvar i livet:(

    Måtte denna 11 september vara skyddad av alla världens Änglar<3<3<3<3

    /Eva

    SvaraRadera
  2. Ja det känns som en ödesdag!
    När jag gott och väl kom hem efter grundkursen med nya frivilligarbetare tände jag också ett ljus!

    kram

    SvaraRadera
  3. Eva, den tanken slog mig inte förrän jag läste din kommentar och kom ihåg att jag läste det i tidningen i början på året :(

    Kaela, här lyste också många ljus igår...

    Kramar till er alla!

    SvaraRadera
  4. Ja den 11 september är verkligen en ödesdag, lyssnar just nu även på nyheterna om den hemska tågolyckan där många blivit skadade......
    Skickar många krya-på-dig-kramar, hoppas att du snart känner dig bra igen.....

    SvaraRadera