fredag 3 september 2010

MusikOFotoAutomaten / 70-tals musik

Pialotta vill denna vecka få oss att dela med oss av 70-talsmusiken. Jag gillar hennes teman när de passar mig och det gör de denna vecka och ger mig en massa roliga minnen från förr....

1974 var året när jag började gå på disco och ut på dansbanorna :)Har alltid haft allsidig musiksmak med allt från disco till dansband. Väljer att visa upp några godbitar från just året 1974!

Idolerna för förr :) finns finns fortfarande kvar med sin musik.
R.I.P. Michael Jackson din musik är odödlig.



ABBA - Honey Honey



George McCrae -- Rock Your Baby



The Rubettes - Sugar baby love - 1974 års låt i nyare inspelning :)

5 kommentarer:

  1. Här hade du verkligen fått ihop några riktiga godingar. 70-talsmusiken håller än idag.

    SvaraRadera
  2. The Rubettes.. underbar nostalgitripp passar bra då det är fredag o allt samlas för veckan:) Visst har 70-talet så mycket bra musik och vi var mitt i det oxså:) Love your music:)

    SvaraRadera
  3. Fin blandning av låtar. Underbart att se och höra Cher och Michael Jackson tillsammans. ABBA är ju fortfarande lika sköna att lyssna till.Georg Mc Crae rockar fint. Rubettes har jag inte hört tidigare. Gillar dom. Det ljuva 70-talets låtar är njutbara att lyssna till.:)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Flera låtar jag inte hört på länge. "Rock You Baby" ja det var discotider det! Undrar om jag skulle klara av att gå i de platåskor jag hade då? Gabardinkostymen har jag som tur är inte kvar längre.

    SvaraRadera
  5. Kul att läsa era reflektioner :)

    SvaraRadera