fredag 10 september 2010

MusikOFotoAutomaten / Tidigare Idol-favoriter

Pialotta vill denna vecka få oss att tala om vilka som är ens Idol-favoriter genom åren. Jag har alltid varit en hängiven följare av Idol och för många av mina bloggläsare står det redan klart att Darin är min favorit Nr 1! Ända sedan den första gång jag såg honom på TV så har han varit min favorit. Han sjöng sig in i mitt hjärta redan då...



Med åren har han utvecklats till en fullfjädrad artist



Jag gillar också Agnes och även hon har blivit en stjärna



Och så klart att min stads stolhet Calle Kristiansson, Kristinastad finns med på min topp-3!





Andra som lämnat spår är Marie Picasso, Måns Zelmerlöv, Ola och Mariette.

6 kommentarer:

  1. Helt klart Kalle.. han höll jag på förra året.. inte så konstigt kanske:) Agnes är ju given så klart.. hon och Björn på bröllopet .. jag rös så vackert det var:) Mariette var oxså en som inte lämnade mig oberörd.. jag gillar outständers som sticker ut .. Kollar varje dag nu på Idol och har alltid gjort ända sedan det började.. fame Faktory innan dess:) Melodifestivalen .. alltid.. Vi som verkligen gillar musik kollar på allt det där:)
    Ikväll Var det dags för Elvis Costellos talkshow med Bruce Springsteen som gäst .. gissa om jag tittade.. älskar ju The Boss och alltid gjort. Hans texter förmedlar budskap, något som jag alltid lyssnar på.
    Nästa vecka får vi se vilken gästartist som är med då:) Ha de fint

    SvaraRadera
  2. Jättefina låtar du tagit med. Kalle är grymt bra. Både dessa låtar gör han så bra. Darin går inte heller av för hackor, och Agnes har en fantastisk röst. Har inte följt Idol sådär hunraprocentigt. men än så länge kikar jag denna säsongen. Såg att en tjej härifrån Boråstrakten som jag och barnen dansat ihop med i Borås Dansförening har gått till slutaudition. Så kul.

    SvaraRadera
  3. Så många fina killar o tjejer som har kommit fram under dessa år med IDOL...Vilka begåvningar!

    SvaraRadera
  4. Ja, Idol har fört mycket gott med sig...

    Ser med spänning framemot den nya säsongen och vad den har att ge oss.

    SvaraRadera
  5. -Darin och Agnes är mina Idolfavoriter.
    Tittar på årets säsong också och man förundras över hur många begåvade och duktiga *sångare* det finns runtom i Sverige.

    SvaraRadera