måndag 27 september 2010

Stämmer in idag...


Dikt som jag skrev en måndag..

 

Måndag morgon

Måndag...
Ny vecka börjar
Kommer denna vecka att kännas bättre?

Morgon...
Kvinnan vaknar
Hur mår hon idag?

För hennes skull
Hoppas jag på
att dagen ger något
som lyser upp hennes gråa värld.

En värld som har tappat
sina färger.
Och hon hittar inte penseln...

Dikt © Gunilla Karlsson


Vaknar upp alldeles för tidigt efter en orolig natt. Känner mig psykiskt trött. Känner igen känslan. Känner också av att jag idag har min sjunde dag i rad som jag ska iväg och arbeta. Fridagen i fredags gick åt till några timmars föreläsning och även om den var givande så känns det nu att det har blivit för mycket och jag skulle behövt vara ledig.

Jag vet med mig själv att hösten är kännbar på ett negativt sätt och idag känner jag oron i kroppen. Jag känner hur Rickards födelsedag närmar sig och och det finns ingen knapp att bara stänga av känslorna med. Jag ska bita ihop idag och kämpa på. Jag är ganska duktig på det. Jag har blivit det med tiden. Jag tar på min lilla mask och spelar min roll och hoppas att det håller hela arbetsdagen....

2 kommentarer: