onsdag 20 oktober 2010

Idag saknas ett barn i min barnaskara

Idag kommer det att brinna många ljus för dig min älskade unge. Vi tänder ljus här hemma, vid din grav och på nätet... Bara för dig! Vi saknar dig!


Grattis

Grattis på födelsedagen!
Grattis på 29-årsdagen!
tänk Om
jag hade fått säga det till dig
idag
tänk Om
jag hade fått krama dig
idag
tänk Om
jag hade fått ge dig presenter
idag

men

istället ska jag gå till din grav
och smycka den
med blommor och ljus

jag kommer att gratulera dig
jag kommer att prata med dig

men

jag får Inte dina kramar
jag får Inte se dina ögon stråla
när du får dina presenter
jag får Inte höra din röst i ett tack

Aldrig mer, aldrig mer

Dikt © Gunilla Karlsson mamma till Rickard 81-05

14 kommentarer:

  1. Sitter här med tårar i ögonen och känner så djupt med dej!

    Ber till Änglarna att ta väl hand om dej och din fam i dag <3

    Namaste(min själ omsluter dej)
    Eva

    SvaraRadera
  2. Tänder ett ljus för Rickard idag och sänder styrkekramar till dig.

    Kerstin mamma till Erika 83-08

    SvaraRadera
  3. Mina tårar rinner när jag läser dina fina ord, och samtidigt känner jag lycka över att jag har alla de mina älskade kvar, men det är väl på något konstigt sätt så livet är.
    Hoppas du kan känna mina kramar till dej.

    SvaraRadera
  4. Hittade hit via PiaLotta. Min tanke finns hos er idag. Jag har själv tre barn och kan inte ens tänka tanken att någon av dom skulle gå bort före mig. Var hittar man styrkan att leva vidare? Varma kramar

    SvaraRadera
  5. Berit StuhrenbergWijk20 oktober 2010 kl. 13:34

    Kramar till er alla<3<3<3
    Tänker på er och ljusen ska brinna här hemma för er och för Rickard
    kram

    SvaraRadera
  6. Känner med Dig och skickar varma och innerliga kramar till Er!
    h€ervor, Jörgens mamma

    SvaraRadera
  7. Sänder kramar och tänder ljus för er
    varma kramar från änglamamman Susanne

    SvaraRadera
  8. Stor Kram till er alla från Emilia

    SvaraRadera
  9. Här hemma brinner ett ljus för Din älskade Rickard.

    Varm kram från Ing-Britt Jonnys mamma

    SvaraRadera
  10. Många många kramar till dig idag

    SvaraRadera
  11. åh vad mitt hjärta blöder för dig och ditt älskade barn! mina ögon tåras av dina ord, dina tankar, din berättelse. jag har följt din blogg i flera år nu, läst och känt med dig. nu vill jag också skriva min kommentar till dig. jag har själv en son född -81. mina varmaste kramar och tankar till dig och dina nära och kära!

    SvaraRadera
  12. Tack kära vänner!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera