tisdag 19 oktober 2010

Livet är ett helvete just nu...



Har försökt fylla dagen med olika uppgifter för att slippa tänka. Jag körde en runda till Eko och shoppade lite, sedan hem för att baka äppelkakor och en tårtbotten till imorgon Dotter, svärson och lilla bebis kom på besök och det blev en kaffestund tillsammans med min lilla familj och nybakad äppelkaka och marsansås.

Nu är tårtan halvfärdig och det är bara marsipanlocket som ska på imorgon. För en stund sedan gjorde jag klart Rickards presenter, två blomsterarrangemang till imorgon. Det ena står nu vid Rickard ljus här hemma och det andra ska vi sätta på graven.

När jag stod och såg på de färdiga resultaten och kände mig nöjd över mina blomsterarrangemang slog verkligheten till. Nu sitter jag här och dricker ett glas vin och gråter och tycker att livet är ett helvete. Just nu känns det så....

4 kommentarer:

  1. Berit StuhrenbergWijk19 oktober 2010 kl. 22:45

    Kramar om dig vännen<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Ja, massor med kramar. Du är inte ensam. Jag tänker ofta på dig, trots att jag inte känner dig. Men visst är man ändå ensam i sin sorg, den måste man bära och bearbeta själv i slutändan.

    SvaraRadera
  3. Tack Berit och tack Maria!
    Jag kom aldrig tidigt i säng igår trots allt och det har inte heller blivit många timmars sömn eftersom jag vaknade tidigt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. ......slog verkligheten till igen. Ja, kommer man någon gång att förstå? Jag förstår så klart men ändå kommer stunder då som du säger verkligheten kommer. Förstår jag då egentligen? Det är så konstigt.
    Massor av kramar

    SvaraRadera