tisdag 19 oktober 2010

Snurr bland tankarna idag...

Jag läser bland mina texter och hittar min dikt som jag skrev för fyra år sedan. Jag ändrar bara en siffra i den så stämmer den i år också.... Respektera att detta är min dikt och kopiera inte den, tack!

Dikt till min son

Mycket har hänt


Tänk...


Det är snart 29 år sedan

Jag födde dig

Vårt första barn

Ett kärleksbarn



Det var vår första

riktigt lyckliga stund

Vi blev en liten familj

Med åren fick vi uppleva

samma lycka igen

Du fick en lillasyster

Du fick en lillebror


Åren gick

Allt rullade på

som i de flesta familjer

Vi gav er en trygg uppväxt

Satte alltid barnen i första hand


Just om din uppväxt

Pratade du och jag om

för inte så länge sedan

Du sa: Jag har haft en bra barndom

Jag kommer ihåg det,

för mitt hjärta blev så varmt

av de orden


Problem som dök upp

försökte vi lösa

Livet är ju inte lätt

alla gånger

Men kärleken

var hela tiden stark



Så den dagen du dog,

dog en del av mitt hjärta

Den delen som tillhörde dig

Sorgen är kärlekens baksida

Aldrig ska jag sluta älska dig!


Din Mamma

© Gunilla Karlsson
Dikten finns i sitt original i min bok
"Sorgen är kärlekens baksida Aldrig skall jag sluta älska dig"
 

4 kommentarer:

  1. Vackra ord!!! Men man blir så berörd och tårar fylls i ögat!!

    SvaraRadera
  2. Det är tufft Gunilla. Speciellt när födelsedagen och andra bemärkelsedagar kommer är det speciellt svårt och så fel
    tänker på dig och vill verkligen dela dina känslor
    kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Efter ett par glas rött känner jag mig dåsig och ska gå tidigt till sängs för att slippa lida mer ikväll....
    Må änglarna vara med mig i mina drömmar och ge mig styrka inför morrondagen....
    Godnatkram

    SvaraRadera