torsdag 18 november 2010

Änglarna är alltid med mig

.... på ett eller annat sätt. Jag älskar änglar! Läs gärna min dikt här överst på bloggen. Den handlar om mig...



För några veckor sedan fick jag ett änglahalsband med matchande örhängen av min vän Carina. Halsbandet bär jag så gott som varje dag. Örhängena tar jag på när jag vill vara fin. Följande lilla historia är tagen direkt från idag, en vanlig arbetsdag i mitt liv:
Allt började redan i morse. Jag tog på mina nya fina änglaörhängen eftersom jag senare under dagen skulle iväg på en föreläsning. När jag vid lunchtid hade bytt om från arbetskläderna och skulle gå iväg till föreläsningen upptäckte jag att jag hade tappat det ena örhänget :( Jag skojade med mina arbetskolleger och sa att jag kanske har det i behån. Och när jag kom hem fem timmar senare så var det just vad jag hade :) :) Jag hade en ängel i behån :) Ibland har man tur!!!

3 kommentarer: