torsdag 18 november 2010

Jag struntar i Jantelagen!



Idag har jag och mina arbetskollegor varit på en föreläsning om Jantelagen. Jag tänkte tillbaks på att jag har bloggat om den en gång i tiden och letade upp mitt gamla inlägg:

Strunta i jantelagen

Jag hoppar på Mymlans "skrytsamma" utmaning, att istället för att räkna upp allt vi är dåliga på

Här är min lista.
Jag är en bra mamma och fru.
Jag lagar god mat och "världens" godaste kanelbullar.
Jag är duktig i mitt arbete med omvårdnaden av människor.
Jag är bra på bemötande.
Jag är en bra lyssnare.
Jag är en bra och trogen vän.
Jag har ett stort hjärta och är empatiskt.
Jag en bra bloggare och är numera en riktig "fena" på datorn.
Jag är stolt över mitt skrivande och att jag med ord kan beröra folk. Jag är stolt över all feedback som kommer till mig på olika vis om just mitt skrivande.
Jag skriver fina dikter och är stolt över mina böcker.
Jag är snäll och omtänksam.
Jag är en bra medmänniska.

Ja, nu får det räcka! Kanske har jag glömt något...
Så gott folk sättt igång och blogga om vad ni är bra på.
Strunta i jantelagen! Alla är vi bra på olika saker!

3 kommentarer:

  1. Jag är bra på att följa din blogg ..............
    och en massa saker till :) :)

    Som tex att ge kramar!

    Varm kram!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen bra på att följa mig och jag är övertygad om att du är bra på massvis av saker :)
    Stor KRAM

    SvaraRadera