söndag 14 november 2010

Är det hälsningar?

Idag har jag uppvaktat min pappa. Han berättade att en natt klockan tre började det spela musik. Han gick upp och sökte efter ljudet, hittade en låda med gamla kort, vykort mm. I botten låg ett musikjulkort som alltså började spela av sig själv.

Det är ett julkort som jag och min familj gav för längesen. Min mamma hade skrivit årtal på baksidan. Det var från år 2000. Jag fick se kortet idag. God Jul önskar Rickard, Rebecca, Robin, Gunilla och Peter. Melodislingan var Jag drömmer om en jul hemma.

Är det en hälsning? Jag vill såklart tolka det som en hälsning till oss alla från vår käre Rickard.... Nu när jag skriver detta inlägg kommer mina tårar... tårar av tacksamhet över hur betydelsefullt denna lilla märkliga händelse egentligen är.

8 kommentarer:

  1. Berit StuhrenbergWijk14 november 2010 kl. 23:46

    Hej vännen
    Helt klart att det är Rickard som hälsar, jag är helt övertygad.
    Så underbart
    Kramr till dig<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Tack Berit! Jag sitter med mina tårar rinnande nerför mina kinder... Jag känner värmen i hjärtat att det var Rickards sätt att hälsa.
    Kram och Godnatt!

    SvaraRadera
  3. Visst är det en märklig händelse! Just den sången dessutom. Hur upplevde din far det? Tror han på det övernaturliga? Jag blir mer övertygad för varje händelse man hör om - eller upplever! KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Så var det nog Gunilla.. jag hade oxå tänkt så.. tänker så mycket på dig o peter ... o om jag var i din/er situation... jag kan inte ens tänka tanken så rinner mina tårar .. många kramar o alla mina tankar för dig o övriga familjen o jag tror nog Kaki kommer hålla kontakt me dig alltid <3

    SvaraRadera
  5. Jag ryser !!!!
    :) <3
    Klart att det är så!!!

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  6. Kul att ni alla är inne på samma linje :)
    Min pappa ville också få det som en hälsning. Rickards namn dyker alltid upp i våra samtal när vi träffas, vi försöker plocka fram de trevliga minnena. Detta med kortet var märkligt men samtidigt lite kul...

    Kram och Godnatt alla ni fina!

    SvaraRadera
  7. Klart att det är så...någonstans finns de med oss våra änglabarn...
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  8. Visst är det så Marianne...
    Kram

    SvaraRadera