måndag 15 november 2010

Summering

Idag har jag varit ledig från jobbet (nästan, förutom p-mötet i em) Jag gick upp efter väckning och körde sedan till min vårdcentral för att få influensasprutan. Det var lite väntan, jag tillsammans med övervägande pensionärer.

Jag köpte röda rosor på torget som jag sedan körde till Rickards plats och satte i hans fina stenvas. Idag blev det även ett besök hos svärmor på kyrkogården i stan. Jag tände ljus till dem bägge och pratade lite med dem, jag berättade om lilla Nima som idag blir fyra månader.

En stund efter jag var hemma igen dök dottern med lilla familjen upp. Det blev lite bebismys en liten stund innan de skulle vidare och så även jag som hade mitt möte som väntade.

När jag kom hem visste jag att mina ungdomar skulle dyka upp igen lite senare och jag ställde mig och gräddade en hel hög plättar. Gissa om jag blev populär av son, dotter och svärson när de var klara och tillbaks igen? Medan de åt så passade jag på att mysa med Nima igen. Hon har skrattat högt för oss idag. Och som vanligt har jag gråtit mina lyckotårar. Jag är så "blödig" och sentimental för minsta lilla numera.

När maken kom hem efter jobbet stack jag till EKO för lite div. inköp och vi tog vår middag på tu man hand lite senare. Det blev även inbjudan till Fotbollsgala och Pensionärsjävlar. Vi fick platserna på första parkett (soffan).

I någon av alla reklampauser ikväll, hittade jag på nätet vad jag trodde var en dålig norge-vits, men ikke!! Det är tydligen sant!! DE må inte vara kloka i landet bredvid oss!!! Kokko-regler :) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar