söndag 21 november 2010

Firat lilla mor

 
Jag har tillbringat dagen tillsammans med mina föräldrar och min lilla familj med man , barn och barnbarn. Vi startade med söndagsbrunch på vår stads nybyggda arena. Tyvärr var det en överreklamerad brunch som inte motsvarade våra förväntningar. På ett buffébord förväntar jag mig att det ska finnas tillbehör och rätter efter hand som de tar slut. Många av gästerna fick här säga till om vad som var slut och sedan var det lång väntan innan det  det nya kom fram. Troligtvis berodde det på personalbrist och man kan ju hoppas att det är "barnsjukdomar" som de bättrar på efter hand.

Efter vårt arenabesök styrde vi kosan hem till dottern och svärsonens nya lya. Där avnjöts det alltid goda kaffet från deras kaffemaskin och bakelser. Vi blev oense :) om namnet Chiddevipp eller Chillevipp. Jag googlade när jag kom hem och fick träffar på bägge delar! Så vi har rätt allihop! Kom ihåg det! =)

Min mamma blev nöjd med sin dag och det är ju huvudsaken! Jag vill tacka alla inblandade för en trevlig dag! Jag älskar er!


En dag som idag

Idag ska glädje och sorg samsas och kunna vara tillsammans under samma tak
Det är glädjen över att få vara tillsammans
med nära och kära
och livet som trots allt fortsätter
men det är också sorgen över det döden tog med sig
Det är saknaden efter barnet som fattas i min skara
det är ledsamheten som tränger fram
alla de här "förr så glada dagarna"
såsom våra födelsedagar och alla dessa högtider
när man borde bara kunna få vara glad.
Men jag har svårt att bara kunna se glädjen
en dag som idag


Dikt © Gunilla Karlsson

Publicerad 2008-02-24 på Poeter.se



2 kommentarer:

  1. Vad trist att brunchen inte var okej. Har varit sugen på att gå dit. När syrran var där var det nog bra - annars hade hon klagat.
    Grattis till din mor. Hon är väl stolt gammelmormor nu.

    SvaraRadera
  2. Svärsonen pratade med en gäst som även hade varit där på Fars Dag och då var det inte lika illa. Otur för alla oss som var där idag med andra ord :(

    Min mamma är numera en jättestolt gamlamormor :)

    Kram

    SvaraRadera