söndag 21 november 2010

Musik & Foto presenterar Nysläpp

Pialotta vill denna vecka få oss att tipsa om någon nysläppt eller kommande cd. Det får mig att med en gång tänka på den kommande skivan med godbitarna från tv-programmet Så mycket bättre som ska släppas den 6 december. Det är en skiva som jag kommer att ha på min önskelista till tomten :)


Så mycket bättre är det just nu bästa tv-programmet som sänds. Det är ett program som passar alla och själv mår jag så otroligt bra av det. Det väcker känslor, är underhållande och ger positiv energi.
Mina favoriter är Thomas Di Leva och Petter och jag väljer att ge er deras tolkningar av två gamla slagdängor: Lill-Babs Tuff brud i lyxförpackning och Lasse Berghagens Sträck ut din hand. Lyssna och njut!





5 kommentarer:

  1. Helt i mitt tycke oxså, gillar det programmet och allas tolkningar av varandras låtar.. hur kul o bra som helst.. Jag tror att många fått upp ögonen för artister de aldrig sett eller gillat förut. Petter är ju en rappare och Rapp har jag aldrig gillat, men nu så när jag lyssnat till honom så blir det "så mycket bättre".. Di Leva är ju en så underbart originell både person liksom sångstilen:)
    Visst.. en CD som jag tror jag håller i min hand när den kommit ut:) Du och Aghneta har samma inlägg.. typ:)
    Ha de..

    SvaraRadera
  2. Oj då samma som jag!!!!
    Å du angående söndagar o bloggbesök så stämmer det inte för mig. Jag har mer på vardagarna Jag tycker det verkar så att folk har mer att pyssla med på helgen. Vart fall hos mina besökare.

    SvaraRadera
  3. Det är riktigt kul att höra hur artisterna tolkar varandras låtar. Det märks att de tänkt till och gör sköna covers. Programformen är bra. DiLeva söker alltid efter innerligheten även i banala texter. Plura gillar jag och Petter har garanterat fångat även äldre lyssnare med sina sköna tolkningar.
    Blir nog en julklapp till någon som behöver vidga sina musikaliska vyer. ;-)

    SvaraRadera
  4. Hej, kul att ni är eniga i mitt tyckande :)

    SvaraRadera
  5. Ja Så mycket bättre är verkligen ett jättetrevligt program. Har verkligen lärt mig uppskatta Plura. Han är en otroligt mysig artist. Gillar även Petra som gjort flera riktigt bra låt tolkningar.

    SvaraRadera