lördag 4 december 2010

Musik o Foto/ Julmusik ...

Det är snart söndag och andra advent, jag tänkte ge mig in i veckans bloggutmaningar och börjar med Pialottas uppdrag som är Julmusik.

Jag har delade känslor inför julen, för mig fattas alltid ett av mina barn och jag kan bara säga att tiden spelar ingen roll :(

Julmusik är viktigt, det ger stämning och är både känslosamt och till glädje. Jag började på julstämning redan i onsdags då jag var på julkonserten Himmel i advent med Åsa Jinder och Mathias Holmgren.

Foton: Rebecca Lejon och Eva-Marie Olsson

Det var ett fint inslag i min vardag och en bra början på december. Idag fortsatte jag och barnen vår julstämning med att spela skivor med julmusik till vårt stora lussebak.

Jag har valt julmusik delvis från konserten men också andra sånger som jag tycker om. Det finns så mycket...







4 kommentarer:

  1. Vilken juligt och fint inlägg!! Hur lyckas du göra ett bildcollage??? Härlig 2:a advent!! KRAM

    SvaraRadera
  2. Åsa Jinder.. vilken musiker.. kan förstå du trivdes som fisken i vattnet på den konserten:) Vilka fina foton du fått som minne av den konserten:)

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättefina jul låtar. Åsa Jinder är otroligt bra.

    SvaraRadera
  4. Åsa Jinder gillar jag mycket - det blir min favorit här :)
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera