söndag 16 januari 2011

Cover med original ..

Veckans Musik/Foto uppdrag hos Pialotta går ut på att spela upp

just mina musikaliska favoriter/låtar ...

men också musiker som gör cover på just de låtarna.









Jag ber om ursäkt för mitt dåliga deltagande i årets nystart på utmaningar med en bild på min trötta katt. Jag kan ibland känna mig lika trött, men dock lägger jag mig aldrig på akvariet.



You raise me up tror många är Josh Grobans sång från början eftersom han gjorde succé med låten, men vad många inte vet är att You Raise Me Up ursprungligen skrevs av norrmannen Rolf Løvland till den norsk-irländska gruppen Secret Gardens album Once in a Red Moon som släpptes 2002.





Tidernas bästa IDOL Darin har gjort en kanonbra cover på Coldplays låt Viva La Vida!

5 kommentarer:

  1. Kanonbra låtval! OSBY är bokat men biljetterna har inte kommit än. KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Du är förlåten Gunilla .. i mitt stilla sinne trodde jag du tröttnat på riktigt ;)

    Kalasgo bild på din kissemisse och låtarna du spelar för mig samt dina ord gör mig glad.. riktigt fina låtar. Det är väl så med original och covers att man inte riktigt vet vilken som är vilken ibland.. finns ju ett antal covers på låtar.
    Ha de gott kram

    SvaraRadera
  3. Härligt, Coldplay tillhör en av mina (rätt många) musikfavoriter! En skön låt! Darin gör en kompetent och bra cover. Att Secret Garden står som original till Josh Grobans hit "You Raise Me Up" hade jag ingen aning om. Alltid kul att få reda på nya fakta.
    Ditt kattfoto är så sött. Intressant viloplats. Nog tur att du inte själv försöker lägga dig där. Ser ut som det ryms många liter vatten i ditt akvarium. ;-)

    SvaraRadera