söndag 23 januari 2011

Två flugor i en smäll

Nu kommer de två fotoutmaningar som jag brukar vara med i

Veckans fotoutmaning hos wtfdc 

veckans tema Film

och

veckans  Fototriss del 122: STÄNGD

När vi fick veta att vårt äldsta barn hade avlidit stängdes dörren till mitt tidigare liv och det var bara att tvingas lära sig att leva i det nya livet. 

En stor hjälp i min sorgbearbetning och läkning har varit att jag började skriva och det har blivit tre boktitlar av mina tankar och mina känslor i min sorg efter mitt barn.

Jag behöver inga skräckfilmer och rysare för att vi lever redan mitt i en riktig film som innehåller alla delar och det är bara att välja vilken av boktitlarna som skulle passa bäst som filmtitel: 

Sorgen är kärlekens baksida - Aldrig skall jag sluta älska dig!

Det fattas bitar i mitt pussel

Jag kan skymta ljuset

6 kommentarer:

  1. Läser här om din stora sorg och förstår hur svårt det kan vara att leva i det nya livet! Vad fint att ditt skrivande kan hjälpa dig!

    SvaraRadera
  2. Fin triss!

    Kan bara försöka föreställa mig sorgen, vet hur dåligt mina föräldrar har mått när mina syskon dött. Häärligt att du kunnat skriva av dig!

    SvaraRadera
  3. Bra tolkning men jag önskade du hade sluppit den. Att förlora ett barn måste vara det allra svåraste.

    Skickar massor av styrke- och tröstekramar.

    Lisa

    SvaraRadera
  4. Det värsta som kan hända har hänt dig. Jag kan inte ens tänka mig tanken, kan inte föreställa mig smärtan.

    Hoppas att ditt skrivande hjälper dig i din sorg.

    Urstark tolkning, såklart, av temat!

    SvaraRadera
  5. Vilka bra tolkningar av två utmaningar! Håller med om att dina boktitlar kunde bli bra filmtitlar. KRAM

    SvaraRadera
  6. Tack för fina kommentarer!
    Kram

    SvaraRadera