lördag 18 juni 2011

Fångat dagen

Ikväll har lilla barbarnet hållit oss sysselsatta :) Det är fullt ös hela tiden. Hon reser sig vid allt och står sedan där på ostadiga ben och släpper ibland taget och ser ännu mer ostadig ut. Om knappt en månad fyller hon ett år. Kanske hon har tagit sina första steg tills dess...



Sara%20Sundgren%20&%20Sanna%20Nielsen%20-%20Empty%20rooms

En stark text som berör. Lilla solskenet låg i min famn och plirade med sina stora ögon mot mig och mina ögon tårades av både sorg och glädje när jag hörde Empty room i Kvällen är din. Sorg över att Rickard missar allt här och nu och glädje över att jag får vara med här och nu.

Nu sover lillan gott i resesängen som jag har köpt för att hon ska kunna sova över då och då. Hennes föräldrar är ute på trevligheter och vi ställer så gärna upp som barnvakter. Imorgon bitti fortsätter morfar och mormor-myset.

4 kommentarer:

  1. Så ljuvligt med lilla solstrålen:)

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Åh, det gör så ont när jag tänker på det du har med dig i bagaget. En sorg så stor.
    Vill inte och kan inte förstå.

    Kramar om.
    Länge.
    Hårt.

    SvaraRadera
  3. Vilka ögon hon har, den lilla flickan! Riktiga stjärnögon.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera