lördag 18 juni 2011

Sommartid / Regn eller solsken

Pialottas utmaning denna vecka är Sommartid som består både av regn och solsken .
Jag väljer SOLSKEN som jag mår bättre av än regnet .

Here comes the sun, en gladlåt :)



Ännu glöder solen... låttitel som berättar att trots allt mörkt som finns, så finns solen nånstans långt borta och man skymtar den till slut....


You are the sunshine in my life. Fick för många år sedan en fråga vilken låt som jag förknippar med mina barn och då valde jag just denna:



För snart ett år sedan fick jag ytterligare ett litet solsken i mitt liv. Mitt lilla älskade barnbarn som får mig att se solen varje gång vi träffas...

7 kommentarer:

  1. Fina val alla tre Gunilla och bilden är så söt så :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Här har du valt 3 låtar som verkligen jag oxså gillar.. finns en hel del att välja på .. och visst är det så att några förknippar man mer än andra till sin egen tid .. känsloladdat men oxså till stort solsken i sitt liv.. Så himla söt bild på lillan :) Jag har varit hos två av mina idag/kväll :)

    SvaraRadera
  3. Åh Beatles härliga låt Here comes the sun vilken nostalgi!!!!
    En liten tår i ögat kom då jag hörde din låt av Stevie Wonder. Det var min svärsons sång till min dotter på deras bröllop.

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Idag är det återigen en dag med regn eller solsken eller bägge delarna :)

    Agnetha, alla har vi minnen till vissa låtar.

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka fina låtval - så mycket känsla!

    SvaraRadera
  6. Jättehärliga låtval och bild... *L*

    SvaraRadera
  7. Ja men kan man börja bättre än med the Beatles och "Here comes the sun". Nää, jag tror inte det! Underbart! Så avslutande Stevie Wonders kärleksförklaring, en pärla till.
    Det söta fotot på barnbarnet som suger på bilnycklarna, perfekt avslutning på inlägget med tanke på Stevielåten. :-)
    (Nordmans låtsas jag inte om)
    Härligt. Hoppas solen fortsätter skina, speciellt nu till midsommar. :-)

    SvaraRadera