fredag 26 februari 2010

Fylld med nostalgi och musikaliska godbitar



Min barndomsvän och jag har tillbringat över fem timmar tillsammans i em och i kväll. Först var vi och åt på en grekisk restuarng. Vi beställde in en varsin jättegod moussaka.

Efter en god middag, och en massa prat och presentbyten så styrde vi kosan mot konsertsalen och kvällens höjdpunkt Flamingokvintetten 50 år. Ett perfekt tillfälle för oss att träffas under en tjejkväll med firande av våra båda 50-årsdagar som för mig är nyss passerad och för Eva-Maries som snart här. 

När vi stod där i foaljén och tittade på gamla skivomslag, idolbilder och några av Flamingos scenkläder under åren och skrattade igenkännande och pratade gamla minnen så vände sig plötsligt en man framför oss sig om och presenterade sig som journalist från vår lokaltidning. Han började fråga oss en massa och vi bara svarade fritt från hjärtat. Nu återstår att se vad det blir av detta?

Konserten var bra och nästan meddetsamma föll man tillbaks i tiden från tonåring och några år uppåt. Vi klappade händer, sjöng med i låtarna och gungade med under två timmars underhållning med musik, sång och en massa vitsar på göteborgska :)

Nu känner jag mig upprymd efter andra bra dagen i följd med roliga upplevelser. Jag hittar tillbaks till lite av den försvunna energin. Och jag vet att det inte tar slut nu heller ;) Snart väntar nästa "glädjekick". Det är ganska bra att fylla 50 ändå!!

Uppdaterat: Det blev en liten notis i Bladet Flamingon flyger än 

Hos Eva-Marie kan ni läsa mer detaljerat om konserten och se bilder från kvällen.

4 kommentarer:

  1. Känns fint med den glädjen du också känner i det svåra:)

    Varm kram!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Inte varit on line sedan vi sågs i Vejbystrand i julas. Vill bara höra av mig. Hör att du ska tillbaka till det Söta Paret snart igen. Kanske ses vi i sommar.
    Haft en förfärlig vinter med cellgifter och stirande i taket - plus haturligtvis mördarförkylningar i tät följd. Slipper nu gifterna några månader - så man kan njuta lite av våren! (Går man på cellgvifter smakar all mat PLÅT, fy fan. Utom sill.)
    Meditation håller mig någorlunda uppe; märkligt att man får så bra hjälp att må bra med en sån relativt enkel metod. Ska komplettera med lätt yoga när jag är på benen på riktigt.
    Kram kram/leifd

    SvaraRadera
  3. Dans band har hag aldrig varit särskilt svag i men visst minns jag Flamingokvintetten.

    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kanske firar du fortfarande din födelsedag.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Eva, det gäller att plocka fram glädjen när det går.
    Ormgard/Leif Du måste förväxla mig med någon annan! Jag har inte en aning vem du är eller vad du menar i din kommentar?
    Ninasol, jag kan inte säga att dansband är den sorts musik som jag lyssnar på numera men det var en nostalgitripp att få höra Flamingo :)

    SvaraRadera