onsdag 24 februari 2010

Överraskningarnas dag :)

 
Tack för alla gratulationer som har kommit här på bloggen och även i andras bloggar!
Tack för mail, sms och blomsterbud!

Det har varit en bra dag som varit fylld med överraskningar tillsammans med mina nära och kära. Förmiddagen fick jag "ledigt" och då körde jag till Rickard. Jag fick plumsa genom hög snö och det gjorde jag gärna för jag ville få lägga en ros och tända ett ljus till honom idag. Jag grät och fick min stund som jag kände mig tvungen till innan allt annat skulle ske. Alla de här förr så självklart "glada" dagar är inte lika enkla numera. Det är alltid ett barn som fattas i min barnaskara när vi samlas.

Efter lunchtid dök mina föräldrar upp. Strax därpå dotter och svärson. Jag blev överraskad eftersom jag har trott att vi skulle vara hemma hos dottern under dagen och inte hade förberett för några gäster. Mamma hade bakat kakor och maken hade varit och köpt en tårta som var garnerad med en "ploj"-ängel.
Vid fikan fick jag besked om att packa ner badkläder för jag och dottern skulle iväg på dagspa. Först tvekade jag inför detta som jag inte alls var förberedd på men efter lite övertalning var vi på väg. Det blev olika varma bad och sedan väntade en nackmassage och ansiktsbehandling på mig. 
Därefter åkte vi och hämtade upp make, son och svärson och jag kördes till nästa ställe. Där utanför stod mina föräldrar och min bror och väntade på oss. Det blev först bowling och en sedan en underbart god middag med pepparbiff, två sorters potatisrätter, vitlöksbröd, olika såser och vin.

Vi avslutade alla kvällen hemma hos oss med en sen fika på resten av änglatårtan. 
Förutom dagens alla överraskningar har jag också fått fina presenter och blommor.
Tack för en helt underbar dag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar