torsdag 11 mars 2010

Min Pappa fyller år

lilla pappa, vi syns senare...

Idag mår jag bättre kroppsligt, men inte själsligt. Magsjukan har nog gått över nu. Jag blev akut dålig under mitt kvällspass i tisdags och var tvungen att gå hem. Gårdagen var inte heller helt ok, men framåt kvällen kändes det bättre. Jag kunde koppla av och virkade nästan en hel OS-mössa. Nattens ångestattack har satt sina spår och idag är det som jag brukar säga en "skitdag". (Fast efter två dagars magsjuka får ordet nu en annan innebörd.) Jag somnade vid tretiden inatt och sov oroligt fram till halv åtta. Då vakande jag med världens huvudvärk. Var uppe och tog en värktablett och somnade om till slut om och sov till klockan elva.

Jag gillar inte att vara sjuk och är sällan hemma från jobbet. På en vecka har jag nu haft både ögoninfektion och magsjuka. Kropp och själ jobbar ihop och det är väl så att mitt psykiska tillstånd kanske gör mig mer mottaglig för bakterier och virus just nu. Nu siktar jag in mig på att kunna arbeta min kommande helg. Det är bara lördag + måndag eftersom jag tar semester på söndag när barnen ska fira sina födelsedagar tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar