söndag 2 maj 2010

MusikOFotoAutomaten / Eurovisionsfestivalen

Denna vecka vill Pia-Lotta att läsarna ska dela med sig av vinnarlåtar i ESC genom åren. Här finns mängder med låtar att välja av och som ett Melodifestival-fan har jag svårt att bara ta en fåtal...


Likaväl som att musik kan göra mig rörd till tårar så kan jag också bli glad till musik. Jag har valt några vinnarlåtar som gör mig just GLAD...


1976 Englands Brotherhood Of Man  med låten Save Your Kisses For Me




1984 Våra Herreys med Diggiloo Diggeley. Tidernas glädjekick :) :) :) Ingen slår denna!



1985 Grannlandet Norges Bobbysocks med låten La Det Swinge



1991 Sverige ännu en gång med Carola och Fångad i en stormvind



2009 Norges Alexander Rybak med Fairytale. Detta var min favorit förra året :):)



I år har jag ännu inte haft tillfälle att höra alla låtarna. Säkert finns det en eller ett par som blir just mina favoriter även i år. Jag återkommer....

2 kommentarer:

  1. Härligt piggelinarlåtar alla, visst finns det ett antal att välja på genom åren. Save Your Kisses For Me, den minns jag så väl och den blev väldigt poppis i Sverige oxså efter hans framförande:)
    Jag tror det är England som har en bra låt detta året.. vi får se och höra:)
    Ha de gott/Pialotta

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja du fick ihop 5-tal låtar och jag fick bara 4-tal:), men hade kunnat ta med fler. Gyllene skor tog jag också med för av någon anledning förstod man att den skulle komma att vinna. Visst är det roligt att bli slängd tillbaka i tiden med härlig musik, som ni alla lägger upp:) En sak är konstig, jag kan kommenmtera er alla förutom Pialotta. När jag kommer in på hennes sida försvinner vidiona och så finns det ingen kommentars ruta? Hon verkar inte tro mig, så jag vet inte om det är jag som gjort något fel? Kommunicerar med henne på Facebook. Ha en trevlig kväll mmed Dina Änglar. Ser fram emot att få lära mig lite om det. Känner mig mottaglig för allt just nu:)
    Många Kramar Helena

    SvaraRadera